۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۶

حجت الاسلام خاتمی:

وضعیت کتاب‌خوانی در زنجان نسبت به گذشته مطلوب نیست

وضعیت کتاب‌خوانی در زنجان نسبت به گذشته مطلوب نیست

زنجان - خبرگزاری مهر: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: متاسفانه وضعیت کتاب‌خوانی در استان نسبت به گذشته مطلوب نیست و روند موجود باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‎الاسلام علی خاتمی ظهر  شنبه در مراسم تجلیل از خادمان کتاب افزود:  متاسفانه امروز به دلیل مسایل گوناگون، فقر علمی موجب شده افراد فرهیخته کمتر در این استان پرورش یابند که توجه به این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: در گذشته ای نه چندان دور مفاخر و مشاهیر بزرگی در این استان پا به عرصه وجود گذاشته اند که شهره و عالم تاب جهان اسلام قلمداد می شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، اقدامات خادمین کتاب را در استان ماندگار عنوان کرد و افزود: کمک به چاپ کتاب‎ها، احداث کتابخانه‎ها از جمله اقدامات خادمین کتاب به شمار می‎آید ولی نیاز است افرادی که در زمینه افزایش انگیزه کتابخوانی فعالیت دارند  نسبت به ایجاد علاقه به کتاب‌خوانی در سنین پایین توجه ویژه داشته باشند.

حجت‎الاسلام  خاتمی با بیان اینکه انسان به‌ عنوان موجود برتر آفرینش باید نگاه عمقی به افق‎های دوردست داشته باشد و در رفع ابهامات موجود تلاش کند، گفت: انسان عصر معاصر در صورتی که نسبت به مطالب ذکر شده اهمیت ندهد از رشد و توسعه باز می‎ایستد که در این زمینه کتاب به‌عنوان یار دیرین و مونس انسان را با دنیای گذشتگان آشنا کرده و انتقال فرهنگ و تمدن را به عهده دارد و به‌عنوان چراغ هدایت آیندگان به شمار می‎آید.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: کتاب نقش آگاهی بخشی را در جامعه برعهده دارد، ولی آمار کم  کتاب‌خوانان نشان می‌دهد که نقش کتاب در آگاهی بخشی افراد این روزها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید برای رونق کتاب‌خوانی بسترهایی در جامعه فراهم شود، افزود: باید اقداماتی در زمینه افزایش احساس به کتاب‌خوانی در افراد ایجاد شود تا این احساس در عمق جان انسان به وجود آید، در این صورت است که نیاز به مطالعه و افزایش آگاهی افراد بسیار کارساز خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در واقع برای اینکه انگیزه به کتاب‌خوانی در افراد به وجود آید یک سری رفتارهای فکری و روانی توسط صاحب نظران لازم است.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه جهان امروزه جهان انفجار اطلاعات است ادامه داد: خوشبختانه امروزه آمار انتشار کتاب به میزانی بالا است که کمبود کتاب وجود ندارد، ولی باید کتاب‎های خوب و خوب‌تر مورد توجه قرار گیرد و برای اینکه انگیزه به کتاب‌خوانی در افراد ایجاد شود، اعتقادات دینی یکی از بسترهای لازم در این زمینه است.

وی افزود: در حال حاضر کتابخانه‎های مجازی مشکل محیط های محدود را حل می‎کند، اما شوق کتاب و نگاه به صفحات آن از نظر روان‌شناسی آرامش را به ارمغان می‌آورد.

حجت‎الاسلام خاتمی، انسان را صاحب استعدادهای فوق‎العاده دانست و گفت: خداوند متعال انسان را با استعدادهای زیاد خلق کرده است و در واقع به هر میزان که افراد تمایل داشته باشند می‏ توانند در امر مطالعه به درجات بالا برسند.

کد خبر 2185792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha